Spanje /Portugal

24 augustus 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Vrijdag 24 augustus 2018
Vandaag gaan we de Cathedral de Santa Maria de Leon bezoeken. Deze cathedral is gebouwd op de resten van een romeins badhuis. Met audio in het nederlands is het fijn kijken en luisteren. Ondertussen foto's maken. Maar foto's in kerken lukken me niet zo goed. Ach er is ook nog internet. Deze cathedral heeft 1800 vierkante meter glas in lood. Prachtig. Aan de overkant nog even een kopje koffie en om 10.45 uur start de bus richting Lugo. De natuur is hier mooi groen en mooie mimosa langs de weg. Ook veel eucalyptusbomen. De wegen zijn goed en via tunnels en bruggen bereiken we om 12.15 uur onze stop voor de lunch. Deze keer koude soep en een stukje tortilla. Erg lekker. Om 14.30 uur bereiken we Lugo. Een wandeling naar de Lugo Cathedral en even naar binnen. Deze kerk staat bekend om het vele zilverwerk. Een wandeling over een stukje stadsmuur uit de 3de eeuw na Christus. Deze muur bestaat uit leisteen en is 2 km lang. Een ijsje gekocht en om 16.00 uur terug in de bus. Nog een busrit van 1 uurtje naar Santiago de Compostelle . Voor we naar het hotel gaan rijdt de bus nog even naar de laatste stempelpost. Fotostop bij een monument en de kapel San Marcos. Daar liepen een paar pelgrims. Een daarvan liep niet makkelijk maar vol goede moed ging hij bepakt en bezakt verder. Ingecheckt, heerlijk gedoucht en haren gewassen. Vast een deel van het verslag gemaakt en dit na het eten afgemaakt. Lekker gegeten met een glaasje wijn en leuk gezelschap. El (80) en haar nicht (72). Zo hebben we elke avond andere tafelgenoten. Even verslag afmaken en dan slapen. Morgenochtend op tijd op en ontbijten. Dan begin ik aan de laatste etappe!!!!!!!!!! naar Santiago de Compostella. Zo voor nu welterusten.

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    24 augustus 2018
    Heeft u al geprobeerd foto’s te maken met uw telefoon, dat lukt misschien beter. Nog veel plezier de verdere reis. Groetjes 😘
  2. Esther:
    25 augustus 2018
    Wat maken jullie een kilometers en zien jullie veel!!! Ben benieuwd naar de foto's!!
    Liefs😘
  3. P.W. van van Amersfoort Truus:
    26 augustus 2018
    Een late reactie, sorry! We zijn naar Uden geweest.
    Weer een heel interessante reis, en bijzondere ervaringen. Wens je nog een paar hele mooie dagen!

Groet,Truus.