Kopenhagen

Maandag 28 mei 2018
Laatste dag Kopenhagen. Eerst het gebruikelijke ritueel. Wakker worden, douchen, ontbijten en koffertje pakken. Om 10.00 uur uitchecken, (koffer in de bagageruimte ) en wij nog even Kopenhagen in. We gaan naar Amalienborg. Een deel van de 4 paleizen autenthiek ingericht. Beneden overvolle vertrekken met foto's, boeken, schilderijen enz. Boven ruime sobere vertrekken. Na een rondje paleis richting de haven. Bij een auto koffie gekocht en heerlijk op een bankje opgedronken. Richting de kleurige huisjes langs de Nyhavn. Nu veel minder druk dan zaterdag. Na een stukje slenteren zien we het pontje en daar maken we gebruik van. 2 haltes en we stappen uit bij de bibliotheek. Prachtig gebouw pikzwart glas en graniet. (Zwarte diamant) Via de roltrap en de lift hebben we op 4 hoog een prachtig uitzicht op de brug bestaande uit 5 kraaiennesten. Cirkelbroen. We willen koffie met smorebrod, echter op. We wandelen weer verder. Zien een aardig tentje en eten een heerlijk broodje. Als we nog even zitten te praten maakt de eigenaresse ons duidelijk dat ze wil sluiten. Dus weer in de benen. Nog even naar de For Frelsers kerk met een ronde toren. Hier loopt aan de buitenkant een trap omheen en kun je naar boven. Geen lift. Maar we hebben allebei geen behoefte aan 400 treden. Nog hier en daar een foto en dan richting hotel om de koffers op te halen. Met de metro en dan inchecken. Alles gaat goed. Een bankje gevonden, Yvonne gaat haar foto's archiveren en ik maak mijn verslag.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    28 mei 2018
    Tot het laatste toe genieten jullie! Wat fijn! Dank je wel, mooi verslag, wel thuis! Groet, Truus.
  2. Esther:
    Mooie dagen, zo te lezen!! Weer een mooie ervaring rijker!! Liefs Esther